måndag 13 maj 2013

Rapport efter helgen.

Här kommer en liten rapport efter helgen med besök till my hometown.....
Överlag så gick det väldigt bra. Jag utsattes inte för eldprovet att gå in på den lokala mataffären, jag behövde helt enkelt inte ha något därifrån och glad var jag för det. Jag och min familj var på besök i tre dagar, jag och ungarna och deras mormor tog en promenix en utav dagarna. Till en början kände jag obehag ju närmre torget vi kom och ju fler människor jag såg, nervössvetten kom och hjärnan tänkte flykt. Efter en stund släppte olust känslorna och det började gå ganska bra istället. På kvällarna var jag ute och promenerade själv efter att småmonstren somnat och det var helt ok, lite orolig att stöta på någon gammal bekant men det klarade jag mig ifrån.

Igår eftermiddag tillbringades dagen med min sambos släkt istället då en utav hans systerdöttrar konfirmerat sig = stort kalas och en j massa folk. Gick hyfsat blev lite röd i ansiktet en gång men det får man väl ta, jag får försöka tänka att det gick ju ganska bra ändå och att det kanske går ännu bättre nästa gång. Jag tänkte på den stackars konfirmanden igår när hon stod och öppnade sina presenter inför allihopa som var där för att uppvakta henne. Inte något jag skulle gilla att stå i blickfånget för alla och tala om vem varje paket kom ifrån osv.....

Trevlig start på veckan!

2 kommentarer:

  1. Hej,
    glad att höra att besöket där "hemma" gick bra. Men kan inte låta bli att tänka på hur mycket energi du och vi andra lägger på att känna efter hela tiden hur vi mår, hur det ska gå, vad ska andra tycka osv.

    Att utsätta sig för det som känns obehagligt är ju en bra terapi, så klappa dig själv på axeln och tyck att du är duktig. Även om andra skulle tycka att det där är väl inget att vara orolig för. Jag klappar dig på båda dina axlar :)

    Själv ligger jag hemma sjuk i förkylning och feber. Hypokondriker som jag är så tror jag att jag aldrig kommer att bli frisk igen. Tycker feberkänsla är väldigt obehaglig. Det är väl ingenting säger alla.....nä jag vet att det finns värre saker...självklart.

    Hoppas du får en trevlig skön helg med lagom stora prövningar!
    Här blir det kurera sig för hela slanten..

    Prosit!

    SvaraRadera
  2. Hej! Nämen är du förkyld, nu får du snabba dig att bli frisk så du kan träffas på fredag :) Hoppas du vill och kan ( om du är frisk vill säga) Mejlar dig mer info så kan vi ha mer kontakt angående det där. Har du oturen att vara som jag och bli dunderförkyld när du blir? Jag brukar vara sjuk i en vecka innan det brukar börja ge sig. En huskur jag kör med om jag har ont i halsen är att dricka riktigt het svartvinbärssaft, lindrar besvären och inbillar mig att c-vitaminen också hjälper. Krya krya!

    SvaraRadera