måndag 6 maj 2013

Avis på Harry Potter.....

Maj är äntligen här och vårsolens sköna strålar! Tur är väl det för mörka långa vintrar i detta kalla land är inte att leka med det ska gudarna veta.....Sakta känner man energin rinna tillbaka i kroppen och lusten att ta sig an saker återvänder med ljuset :)

I mitten/slutet på denna vecka ska jag bege mig mot mina hemtrakter, vi ska hjälpa min mamma och hennes man med en sak på huset som min sambo är duktig på. Vi tänkte övernatta där några nätter hela familjen. Jag bävar om jag behöver gå in på den lokala mataffären under min vistelse på orten, det är just nu den största prövning jag kan tänka mig. Mycket gör jag och mycket tvingar jag mig till att göra men just det sitter j hårt inne.  Förut fanns två affärer och jag valde alltid den med minst risk att springa in i någon man känner igen/som känner igen mig. Nu har den stängt och då lämnas jag utan alternativ och tvingas konfrontera en av mina största ångest/rädsla trigger sak att göra. Kanske jag ska bunkra upp innan vi åker så det är så liten liten chans som möjligt att jag ska lära gå in där....eller så ska jag vara duktig och tvinga mig själv med allt vad det innebär. Tänk vad skönt om man hade en sådan där osynlighets cape som Harry Potter har första gången man går in, då skulle man ju kunna ta några prövovarv och se hur det går.....

Njut av vårsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar