lördag 8 juni 2013

Tillfällig verklighetsflykt.

Igår blev jag hastigt och lustigt bjuden in till stan på vinkväll med två av mina väninnor. Jag hade gått och funderat vad man skulle ta och hitta på till kvällen, jag kände för att göra något men hade samtidigt inte orken eller lusten att bjuda hem folk på middag. Detta var perfekt! Kollade med min sambo om det var ok att jag for iväg med så kort varsel, snäll som han är var det ju inga problem. Jag tänkte innan jag for att det ofta är de gångerna som är helt oplanerade som brukar bli riktigt roliga. När jag satt på bussen in till stan började det dåliga samvetet gnaga i mig, varför vet jag inte riktigt....blir liksom alltid så mer eller mindre när jag åker ifrån familjen. Men jag måste ju få vara bara jag ibland också, få en liten tidsbubbla för mig själv att andas i.

Kvällen blev kanon med mycket snack, skratt, gråt, vin och amatörsterapi hit och dit emellan oss. Tiden rann iväg fort som den gör när man har roligt. Vi bestämde oss för att gå ut och dansa som vi inte gjort på hundra år. Sagt och gjort så drog vi till stället dit vi alltid brukade gå när vi var lite yngre och ute i svängen oftare. Där på ett supertrångt, svettigt dansgolv med musiken dånandes ur högtalarna är jag för en stund en tjej i 20 års åldern igen som inte har några krav på sig eller ansvar för familj och allt vad det innebär, där och då är jag om ens för en liten stund helt fri. Detta mina damer och herrar var en mycket välbehövlig tillfällig verklighetsflykt.

Nu på kvällen har jag avklarat ett gym pass och det gick över förväntan med tanke på den vinkonsumtion som ägde rum igår kväll. Tidigare idag har jag varit på en marknad med min familj och sedan en loppis där jag gjorde ett tokfynd, är så himla nöjd! Ska åka och hämta min nya ögonsten imorgon.

Sov gott allesammans, hoppas ni har en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar