söndag 30 december 2012

Namnlös.

Imorgon är det nyårsafton. En dag fylld av ångest för många utav oss. Delvis för att den ofta innebär sociala sammanhang delvis för att den kanske för med sig ångest över vad man bör försöka ändra på hos sig själv. Nyårsafton liksom julafton, en dag full av förväntan.

Om ni skulle finna er själva sittandes imorgon kväll vid någon middag och ni känner ångesten komma krypandes... ett bra tips jag fick av en psykolog en gång är följande: Att lägga koncentrationen på något helt annat. Ponera att jag väljer kavajen på personen som sitter mitt emot mig. Lägg märke till vilken färg kavajen har, funderavilket fabrikat den är tillverkad i, hur tyget skulle kännas att ta på, var den kan vara köpt, vad den kostade osv. Ni förstår vad jag menar...vänninans örhängen eller vad ni nu fastnar för som kan avleda ångesten och förhoppningsvis leda den på villovägar bort i nyårsnatten. För hos oss där vill vi inte ha den.

Jag hoppas ni får en riktigt trevlig afton allesammans. Själv är jag och min familj bortbjudna till några vänner. Det ser dock inte så lovande ut i nuläge, minstingen är jätteförkyld och har feber. Vet inte hur sugen värdparet är på att ta emot oss i sådana fall och riskera att deras barn smittas. Jag hoppas på en helomvändning så att minstingen är fit for fight imorrn.

Det hade varit kul med en fin glad nyårsafton, den förra 2011 var en av de värsta i mitt liv. Jag bar på en oändlig sorg över att ha tvingats tagit ett av de värsta besluten  i mitt liv. Jag saknar min änglahund varje dag mer än ord kan säga. Jag hoppas min farfar som också älskade hundar, alla djur för den delen, tar väl hand om honom där uppe i det blå.

Ett riktigt gott nytt år allesammans!

Kram från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar