torsdag 3 januari 2013

Nytt år, dans, åldersnojja och barnvakt...

Nytt år, nya drömmar, nya möjligheter. Hoppas ni haft en fin start på 2013!  Jag har precis varit på gymmet för första gången på länge eftersom jag varit förkyld i vad som känts som en evighet. Är fortfarande lite snuvig men nu kunde jag inte hålla mig längre och gud så skönt det var att komma hemifrån 1 h och röra på mig! Försöker få min sambo att haka på en diet i 4 veckor som ska göra så att man turbo tappar 6 kilo men det går trögt. Får nog jobba lite på övertalningen ett tag till, annars kör jag själv helt sonika.  Jag skulle vilja bli av med 2 graviditets kilon som envist hänger sig kvar. Men de brukar väl säga att inom ett år efter barnets födelse bör man ha gått ned till sin startvikt och i sådana fall har jag några månader på mig tillgodo. Om jag testar denna diet och den visar sig funka så ska jag nämna den här utifall någon mer skulle vilja testa.

Undrar vad detta nya år kommer föra med sig? Om jag fick önska skulle det nog vara dämpad ångest, nytt jobb och mindre renovering. Jag fyller jämnt detta år till min fasa! Hua hur kunde det gå så snabbt? Minns att jag i min ungdom tyckte det kändes som en evighet hit och nu sitter jag här. Hoppas jag klarar mig från en ålderskris bara.

På lördag inträffar något mycket ovanligt, jag och min sambo har barnvakt! Vi ska åka till ett lite mindre ställe på dans. Det ska bli riktigt roligt att få komma hemitfrån och göra något annat en stund utan barn. Jag hoppas att det går bra för mig, de två tidigare gångerna jag varit på detta ställe har det varit ganska ångestladdat för mig men nu känner jag mig ganska bekväm i situationen tror och hoppas jag :)

Natti natti

2 kommentarer:

  1. Kan man säga att man har graviditetskilon kvar fastän den yngsta är 16 år?
    I så fall säger jag att det är det jag har...... :)
    Hoppas ni får det trevligt på lördag. Det går säkert bra för dig, tycker du verkar kunna styra över din ångest nu. Jag vet, det går upp och ner. Och snabbt kan det vända också, åt båda håll.

    Själv ska jag på ett kalas i helgen som tar emot att gå på. Men jag kanske hinner ändra mig.

    Trevlig helg!




    SvaraRadera
  2. Absolut Maria! Klart man kan säga det ;) Det gick ganska bra för mig i helgen, i början var det lite jobbigt så jag smet ut lite då och då för att samla mig. Skönt med vintern på det viset om man känner att man håller på bli alltför varm så är man snabbt nedkyld igen. Var dock inte bekväm med att dansa med andra än min sambo, jobbigt att vara så fysiskt nära någon. Men jag gjorde det och på det stora hela skulle jag ge mig själv klart godkänt!

    Hur gick det för dig? Blev det kalas? Hoppas allt gick bra om du var på kalaset i alla fall.

    Kram till dig

    SvaraRadera