lördag 19 januari 2013

Ledsen och besviken

Jag var till mataffären idag och det gick inte så bra. Vet inte riktigt vad det beror på men känner mig oerhört trött förmodligen för att en elak ilsken förkylning lurar i min kropp, dagis deluxe baciller förmodligen...

När jag kom till kassan och skulle betala så frågade jag: Du råkar inte veta på rak arm om ni har någon sockerfri choklad? Tänkte mig att hon bara skulle svara antingen ja och tala om vilket märke och vart den var eller ett enkelt nej tyvärr. Istället till min fasa vrålar hon högt på en kille som jobbar där och börjar engagera honom och säger högt och tydligt: hon där undrar....DÄR hördes hur tydligt som helst i mina öron. Min inbillska ångest hjärna sätter självklart igång en oönskad process med rodnad som hette duga eftersom jag helt plötsligt tror att alla tittar på mig och tycker att jag stoppar upp kön med min fråga ( vet ju att ingen förmodligen tittade något extra på mig men ni vet ju hur det är).  Man får ju vara glad för fin kundservice och att de vill hjälpa till men i mitt fall idag hade jag hellre tagit ett tvärt nej till svar. Nu sitter jag här och ältar i huvudet och rackar ner på mig själv....

Imorrn kommer goda vänner hit som vi inte sett på ett tag. Känns lite smått nervigt eftersom det var så länge sen, det bör dock gå bra eftersom de är några av de få människor jag känner mig mest " bekväm " med.

Lördagskväll som det är nu och jag sitter här vid datorn kan man ju undra: Har hon inget bättre för sig? Näe, barnen sover, sambon ligger och sträcker ut sig i soffan och jag vill helst sitta här för mig själv och knappa.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar