lördag 26 januari 2013

LIte bra och lite dåligt = gårdagen

Tjipptjopp!

Igår var en utmanande och utmattande dag. Dagen började med ett läkarbesök med minstingen som jag trott skulle gå galant men ack så fel jag hade. Vet inte vad det var som gjorde det men jag fick världens ångest inne hos doktorn och tok "nervös svettades". Tack och lov led minstingen av en helt vanlig förkylning som inte hade vandrat ner i lungorna som jag trott pga rosslandet. När jag gick ut ur rummet började kroppstempen äntligen återvända till normal nivå.

Mötet senare på dagen som jag haft en hel del förväntansångest inför gick över förväntan och jag tycker min handledare verkar vara en bra, förnuftig och inspirerande människa. Det är mycket viktigt för mig att jag trivs med personer jag ska ha att "göra " med. Kanske det är extra viktigt för oss med social fobi? Det tror jag i alla fall. Vi pratade en hel del om terapi uppblandat med jobb och framtidsutsikter. När jag gick därifrån kände jag mig för första gången på länge lite inspirerad och smått hoppfull inför framtiden. Allt kanske har en mening? Det kanske var meningen att jag skulle börja på mitt jobb för att komma dit jag är idag och för att träffa denna människa som ska stödja mig i jakten på min nya framtid om jag nu inte har något jobb att återvända till.... vad vet man? Den som lever får se.

Här är några små tänkvärda meningar som jag gillar:

" Everyday is another chance to make your dream come true "

" Minds are like parachutes, they only function when open "

Hoppas ni har en trevlig helg. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar