tisdag 20 november 2012

Flow

Ett tillfälligt flow, ja så känns det!
Igår skulle en vän som jag inte sett på evigheter komma och det gick bra! Jag kände mig lite nervös innan men inte alls så som det brukar vara. Innan hon kom var vi på BVC och även det gick bra med doktor och BVC sköterska i ett litet trångt rum som jag annars tycker är läskigt. Dagen avslutades med ett besök på dagis som hade ordnat ett mycket bra event. Hela huset var fullproppat med folk och även det gick bra till min förvåning. Kan inte låta bli att fundera vad det beror på att jag plötsligt känner mig starkare och mer självsäker.

Medans järnet är varmt tänkte jag att det var lika bra att ta tillfället i akt idag så jag åkte till Kyrkis med minstingen. Det gick bra, kan ni tänka er? Knappt så jag kan.

:)

2 kommentarer:

  1. Men vad du gör bra saker :)

    Jo, jag kan faktiskt förstå att det gick bra, du verkar vilja så mycket mer än att ha ett begränsat liv. Detta liv som vi har är så kort, vi måste göra det bästa av det. Och du är på god väg, verkligen.

    Minns de bästa dagarna och låt de andra bara passera....

    Jag har också funderingar om att jag kanske skulle jobba med något annat. Det är som om jag väntar på en snilleblixt, aha-upplevelse eller så, för jag vet inte vad jag skulle kunna göra.... Men snart så...kanske någonting dyker upp...

    Ha det bra i veckan!

    SvaraRadera
  2. Ibland brukar jag fantisera om att vinna mycket pengar... då skulle jag jobba med något som skulle vara till hjälp/glädje för andra människor eller eventuellt för djur. Jag skulle kunna jobba bara för att jag tyckte det var så roligt och givande och det skulle inte spela någon roll om jag gick med vinst eller inte. Kanske jobba 3-4 dagar i veckan och anställa utsatta personer som kanske har svårt att få jobb annars att hjälpa mig. Ibland drömmer jag om att flytta och driva hotell på någon liten Grekisk ö, jag är en sucker för Grekland!

    Tänk om den där snilleblixten kunde infinna sig så snart som möjligt? Vad bra det vore. Jag går nog också och väntar. Det kanske är dags att sluta dagdrömma och inse att det bara är vi själva som kan förändra vår situation och att ingen annan kommer att göra det åt oss.

    Tänkvärt:
    "Everyday is another chance to make your dreams come true"

    Ha det gött i veckan du med. Styrkekram!

    SvaraRadera