onsdag 7 november 2012

Nära inpå...

När någon kommer för nära kan jag uppleva det väldigt jobbigt, bland annat har jag svårt för att kramas med människor som jag inte aser mig vara så pass nära att vi behöver kramas. Idag har jag haft en vän här på förmiddagen som är sömmerska. Hon ska hjälpa mig sy om några saker i min garderob. Längtar verkligen efter en svart toksnygg klänning som jag vet kommer bli super med lite modifikation. Men nu var det ju inte kläder jag skulle skriva om utan att jag kan tycka det är jobbigt att vara fysiskt nära någon. Trots att hon är min vän tyckte jag det var ytterst jobbigt att ha någon krypa längs benen och måtta och mäta. Blev aningen svettig, tur att det var en vän till mig annars hade jag upplevt det hela ännu värre. Nu ska jag förbereda kvällsmaten så det går så smidigt som möjligt ikväll när jag är gräsänka.

Ha en bra onsdag allesammans!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du har en bra helg och gör saker som bara känns bra och trevliga.

    Skönt att det gick bra på restaurangbesöket med vännerna. Även Kyrkisbesöket gick ju bra.

    Du har trots allt inte ett begränsat liv pga din sociala fobi. Du är stark tycker jag.

    Har inte tänkt på det där med närhet tidigare, men jag kan också känna av det ibland. För mig är det nog självkänslan som inte är på topp i alla situationer.

    Affirmationer är mycket bra att ta till, glömmer bort dom själv dock....

    Heja dig och alla andra som kämpar!

    SvaraRadera
  2. Hej hopp! Jag har nog mycket att tacka min envishet, det är nog den som gör att jag trots allt inte lever ett så pass begränsat liv. Eller kanske den personen inom mig som inte lider alls av social fobi, jag är nog lite " jekyll och hyde ". Självkänsla är något som vi alla med denna fobi skulle behöva mer, bättre och starkare av!
    Håller med, svårt att komma ihåg att affirmera och peppa sig själv ständigt. Tack för att du delar tankar och upplevelser med mig genom dina kommentarer, blir såg glad varje gång jag ser att jag fått en ny kommentar :)

    SvaraRadera