söndag 18 november 2012

Zipp, nada, noll.... trist

Japp händer inte mycket här inte. Det innebär också inte mycket att ha ångest för just nu = dåligt skrivet här. Lite orolig inför morgondagen då en gammal kompis kommer på besök med sina barn. Har inte sett henne på jättelänge men förhoppningsvis ska det gå ok.

I lördags var jag på prova på tarot inne i stan. Jättespännande, har vart en gång förut också och blev lika fascinerad denna gång. Hur som helst så sätter sådana här saker sprätt på mina tankar och jag blir en smula missnöjd med tillvaron. Visst är det mysigt att vara föräldraledig men mitt inte skriker efter att få göra något annat än att laga mat, tvätta, diska, mata och ta hand om barnen. Skulle vilja göra något helt nytt med mitt liv men vet inte vad det är, jag vet egentligen inte vad som riktigt intresserar mig. Skulle tycka det var jättespännande med en ny inriktning i livet, kanske utbilda om sig eller försöka skaffa sig ett nytt jobb. Beundrar dem som tycks vetat vad de vill ända sen barnsben, det måste vara så skönt att ha sådana tydliga mål.  Jag vill veta vad jag drömmer om, vad skulle göra mig lycklig? Svåra frågor, inte en tillstymmelse till svar. Känner mig kluven, ibland vet jag inte ens om jag vill bo där jag bor.

" Everyday is antoher chance to make your dream come true "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar