måndag 12 november 2012

Lite jobbigt...

Igår satt jag ut en annons på en mycket känd säljmarknad och vips så ringde det i min telefon. Det var en person som ville komma och titta och eventuellt köpa det jag lagt ut. Tänkte genast: vad skönt att de kommer med en gång, söndag och sambon är hemma = inte lika jobbig upplevelse för mig när jag inte är ensam.  Så gick det några minuter till och jag var nere i tvättstugan och hängde tvätt, när jag kom upp igen fick jag veta att de ringt och sagt att de skulle komma imorgon ( idag alltså ) och titta istället. Tji fick jag! Nu visste jag ju inte längre vilken tid det rörde sig om och om jag skulle vara själv eller om min sambo skulle hunnit hem.

När det ringde idag på förmiddagen fick jag veta att de ville komma klockan fyra, trots att jag inte ville detta så sade jag motvilligt ja. Jag skulle ju vara hemma och vill jag bli av med denna pryl så får jag väl för f skärpa mig tänkte jag...
Ju närmre klockan kom fyra desto nervigare var jag och tyckte att det hela kändes mycket olustigt.

Summa summarum = pryl såld med blossande kinder och ökad kroppstemp. Ändå måste jag väl säga att det gick hyfsat.

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar