lördag 16 mars 2013

Nya vänner i vuxen ålder.

Nu är det så där igen, long time no written. Hur som helst utsattes jag för en händelse idag som var lite jobbig för mig. Jag var på väg in i mataffären och hade stannat mitt i ingången vid en anslagstavla då jag möter en annan mamma som jag pratat lite smått med tidigare. Jag vet inte vad det var som gjorde det men jag kände att jag höll på börja rodna. Kanske för att jag har fått för mig att hon är väldigt duktig och därmed blir lite " över " mig eller det faktum att hon är gift med en karl från min hemort ( tycker verkligen inte om tanken på att någon kan veta något om mig eller vem jag är osv, varför vet jag inte ), men jag tycker hon verkar jättetrevlig och jag ville ju verkligen prata med henne. Jag valde att försöka acceptera känslan av att nu kanske jag kommer rodna och ignorerade det så gott det gick och vände upp blicken för att prata med henne. Då avvek känslan och jag blev nästan fri från nervositet. Skulle jättegärna vilja ha en till vän på den ort jag bor på och det känns som hon är en människa jag verkligen skulle kunna gilla.  Ja ja tiden får utvisa om det blir någon vänskap eller inte, vi har barn i samma ålder som har träffats och lekt lite tidigare så det kanske kan bli någon playdate framöver. Det är ju tyvärr verkligen svårt att skaffa sig nya nära vänner i vuxen ålder, man kan ju inte gärna gå fram och fråga ska vi va? som man gjorde när man var liten. Det kanske till och med är ännu svårare för oss med social fobi som har en snedvriden syn på oss själva om att ingen kommer tycka om oss och att de kommer tycka vi är konstiga......

I slutet av vårt snack så tyckte hon att det bara var att knacka på hemma hos dem om vi hade vägarna förbi. Vi får se om jag törs någon gång, känns läskigt.

Nu ska jag kika runt lite på nätet innan jag gör kväller. Jag hoppas ni alla har en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar