söndag 24 mars 2013

Spåkula, någon?

Nu har det redan hunnit gått en vecka sedan jag skrev något här sist. Fy skäms på mig! Men å andra sidan så är det ett friskhets tecken för mig, när jag skriver mindre mår jag bättre. Men det är ju som jag många gånger skrivit förut inte bra för bloggen. Mitt liv är fullt av funderingar just nu, mycket på framtiden men också en del på liv och död faktiskt. Varför vet jag inte. Man har nog ett datum redan bestämt när man ska lämna detta jordeliv så det är egentligen ingen idé att gå och fundera och försöka begripa någonting.

Många tankar går på jobb och utbildning. Mest av allt önskar jag att någon bara kunde komma och tala om för mig: Det här ska du satsa på, det här kommer passa dig perfekt osv....tyvärr fungerar det ju inte riktigt så. Om det fanns en spå kula som hade svaren skulle jag väldigt gärna vilja ha den.

Till helgen blir det barnvakt och dans. Det ni mina damer och herrar, denna gång har det inte gått ett år sedan vi hade barnvakt sist i alla fall, bara någon månad faktiskt. Hoppas bara inte att jag blir uppbjuden av någon annan än min sambo innan jag hunnit blivit bekväm i situationen väl på plats på dans stället. Det finns alltid en viss kille som brukar be mig om en dans ganska direkt efter att vi kommit de få gånger vi är där och jag avböjer varje gång. Inte för att han inte är trevlig eller för att jag inte vill dansa utan för att min ångest inte riktigt lagt sig så där i början på det stället, får det gå en halvtimme, 45 min så är jag mycket mer bekväm. Kan ju även bero på att jag hunnit druckit ett glas vin eller två :)  Jag är ganska kass på att dansa egentligen, när jag gick i skolan var vi ojämnt antal på gymnastiken ( killar och tjejer) när vi hade dans på schemat. Detta resulterade i att jag ofta fick dansa som "kille" och vore helt ok på att bugga om jag vore en kille på riktigt, men att ha någon som leder mig och ska snurra mig då blir det problem ibland. Ser fram emot att inviga en ny fin klänning och nya pumps!

Hoppas ni haft en fin helg allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar