tisdag 26 mars 2013

Rädd och orolig.

Eftersom jag inte har någon aning om hur jag har det på jobbfronten till hösten så har jag sökt en utbildning. Jag har nog aldrig varit 100 % säker på något i mitt liv och heller inte denna gång, jag vet bara att utbildningen väckt mitt intresse och att jag till ca 75 % kan säga ja jag vill gå, det här vill jag göra.  Hur som helst så har jag blivit kallad till en intervju ganska snart ( ca 1 vecka kvar ) då kanske ni tänker att det var väl inte så farligt men mentalt är det inte så mycket tid för mig. Måste ju hinna peppa mig själv, jag vill, jag kan, jag duger osv.... Redan nu känner jag nervositet över denna intervju, lite knäppt kanske det är ju ingen jobb intervju. Jag hörde talas om betablockerare för ett tag sedan och har läst lite om det på nätet, det kanske man skulle haft ligga hemma på lut inför ett sådant här tillfälle? Men jag och mediciner, jag är ju lite emot måste jag erkänna.... knappt så jag tar en Alvedon eller Ipren om jag har huvudvärk, feber, mensvärk etc. Läste någon stans att Johannesört kunde ha en lugnande verkan. Kanske måste försöka ta mig förbi någon hälsokost affär asap, kan ju vara värt att prova. Fördelen med att våren verkar vara sen i år är att det fortfarande är kallt och då kan man ju komma undan med att kanske ha en tunn schal runt halsen vid intervju tillfället, har en tendens att få röda fläckar på halsen om jag blir väldigt orolig och nervös. Håll tummarna att ångesten den dagen är minimal och att jag slipper bli "nervössvettig". Någon som har testat Johannesört?

Hoppas ni alla har det bra och att ångesten helst lyser med sin frånvaro och om inte att den är hanterbar! Kom ihåg vi är lika mycket värda som alla andra och vi kan precis lika mycket. Kram till alla er som kämpar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar