onsdag 20 februari 2013

Mammahjärtat storknar av lycka och stolthet.

Ikväll blev det favvo i repris för mig. Jag satt på köksgolvet när minstingen tog några av sina första stapplande steg, stoltheten i mammahjärtat är offantlig och tårar av lycka rann nedför mina kinder. Exakt så hände med min stora tjej också med hennes första steg som hon så snällt väntat med att ta tills mamma kommit hem från jobbet så jag slapp missa den stora händelsen. Undrar vad jag gjort för att förtjäna att få två så fina barn? Någonting rätt i alla fall.

Ibland kan jag komma på mig själv med att fundera vad sjutton jag gjorde med all tid jag hade innan barnen? Fråga får man ju alltid, men om man får något svar det är en helt annan sak.Nu ska jag i alla fall ta vara på lite viktig tid för sömn, jag är som ett barn på det viset och behöver helst 8 timmar.

Natti natti sov sött

2 kommentarer:

  1. Ja men det är ju underbart med barn och deras utveckling. Upplever fortfarande detta fastän mina barn är tonåringar. Frigörelse-processen t ex hur de skiftar mellan att vara stora och mycket små.

    Nåväl, jag var i alla fall till ÅSS Öppet Hus i veckan. Det gick bra. Var mycket trevligt dessutom. Intressant föreläsning om Rosen-metoden.

    Det var ett par stycken som var där för första gången. Kul att några nya kommer dit. Tror det var 15-16 st.

    Har haft en stressig jobbig vecka. Blir svagare då och kan känna oro för vilken situation som helst. Men nu blir det vila i helgen.

    Ha det bra med familjen, du och ni andra som tittar in här.

    Natti-natti

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Skulle också jättegärna gå på öppet hus på måndagar men tiden passar inte så där superbra och det är lite svårt för mig att få ihop det tyvärr, men man vet aldrig jag kanske dyker upp framöver. Kul att det var lite nytt folk där och skönt att det gick så bra för dig och att du tyckte det var trevligt. Se till att få så mycket vila som möjligt i helgen så ska du se att du börjar repa dig och bli starkare till veckan! Ha en fin helg!

    SvaraRadera