måndag 25 februari 2013

Roligt och spännande!

Måndagkväll igen, tycker jag nyss satt och tittade på det okända och nu sitter jag här igen och det har redan hunnit gå en vecka. Helt sjukt vad snabbt tiden bara rasar förbi.

Tror jag håller på få en mindre ålderskris då jag kommer på mig själv med att sitta och tänka på olika sätt att förnya mig själv på.... eller så är jag bara j less på mig själv, kan ju faktiskt vara så enkelt också. I övrigt så känner jag mig ganska stark och flyter bara med just nu. Jag tar de chanser som kommer med saker som jag tror stärker mig. Jag har nyligen upptäckt charmen med att springa från att använt crosstrainern ganska mycket på mina gympass har jag nu hittat mig till löpbanden och det är bara så roligt! Jag längtar tills nästa gång jag får åka till gymet och springa.

Kommande stora utmaning är att jag förmodligen ska träffa en person jag aldrig tidigare mött som också dras med ångest/fobi. Jag hoppas verkligen denna träff blir av, både för min skull och den andre personens. Det skulle vara guld värt att hitta någon som lever ett liv liknande mitt på många sätt, som förstår på ett djupare plan än vad t ex mina närmsta gör. De kan ju lyssna och försöka förstå men aldrig veta och känna på samma sätt. Att träffa en annan likasinnad måste ju vara en win win situation? Jag tror i alla fall det.

Trevlig kväll!


2 kommentarer:

  1. Heja dig som utmanar dig! Det kommer säkert att vara trevligt, ett utmärkt tillfälle till självhjälp. Personligen tror jag det är den allra bästa terapin, att träffa andra med liknade problem. Oavsett vilka bekymmer man har.

    På lördag utmanar jag mig själv genom att gå på ÅSS årsmöte. Det ska gå bra. Punkt slut.

    Vad duktig du är som håller igång på gymet!

    Ha det bra!


    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Kanske du vill haka på oss någon gång och ses? Vore jättekul! Läste precis mejlet om lördag, så typiskt en lördag hade ju faktiskt fungerat men vi ska på kalas då. Kanske jag kan skicka sambon och kidsen och sticka till stan själv? Har ju till imorrn på mig att bestämma mig. Om jag bestämmer mig för att gå så skriver jag det här så du vet. Klart att det kommer gå bra för dig! Det kan ju kännas mindre skrämmande när man vet att det är ett gäng likasinnande som har någon form av problem. Det är jättekul på gymet nu när jag upptäckt löpnin så jag försöker hålla i.

    Ha det så bra så hörs vi, kram kram!

    SvaraRadera