torsdag 14 februari 2013

Valentines day.

Idag har jag vart på kyrkis och peppar peppar det börjar nästan gå helt ångestfritt. Det brukar vara så med det mesta för mig om jag har gjort det några gånger ganska tätt brukar det lätta och gå bra. Blir förvånad varje gång jag stegar in där att det känns så varmt och välkomnande. Det kanske är så med platser som drivs i kyrkans regi. Nu är jag inte speciellt religiös av mig och vet inte riktigt vad jag ska tro på men människorna som jobbar där tycks ha funnit någon slags inre ro och glädje och det kanske " smittar " av sig på omgivningarna de rör sig i. Det är i varje fall en skön känsla att komma till deras lokaler.

Imorrn är jag barnfri och ska in till stan då min sambo är ledig. Det ska bli så skönt att få lite tid för mig själv. Först ska jag på ett möte och sedan om jag törs och det inte känns alltför läskigt tror jag att jag går in på jobbet och lunchar med dem.

I övrigt är det en ganska händelselös period, jag funderar mycket över livet, framtiden och relationer. Ibland kan jag längta efter att känna mig nykär men det är väl bara att inse att den känslan sällan infinner sig efter x antal år ihop. Nu ska jag slänga ihop en liten surprise tills min sambo kommer hem så här på alla hjärtans dag. Kanske ännu större anledning att överraska med något imorrn egentligen då vi har förlovningsdag men men jag kör på idag.

" Kärleken ser inte med ögonen utan med själen och är mästare i alla konster "

Fin alla hjärtans dag till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar