måndag 1 april 2013

För nära.

Det är helt sjukt vad fort tiden går, redan den 1 april. Jag hänger inte riktigt med känns det som. Idag har jag utsatts för en prövning. Jag och familjen var på en större ort i en leksaksaffär då jag helt plötsligt får se en kollega och hennes familj komma mot mig. Till en början ville jag helst bara försvinna och jag kände hur obekväm jag blev och rodnaden började komma. Sen försökte jag vända min tankar och det blev bättre, mycket bättre och jag lyckades  lugna mig och jag tror i alla fall inte att jag var något röd.

I helgen har vi haft barnvakt någon timme så vi kunde åka på dans och det gick bra förutom en sak som jag tyckte var väldigt jobbig. Medans min sambo var iväg och talade men någon gammal kompis på andra sidan av lokalen kommer en annan bekant till min sambo och sätter sig ner för att prata med mig. So far so good, bara det att han sätter sig väldigt nära så att hans ben snuddar vid mitt under bordet och det var inget som uppskattades utav mig. Jag tyckte det hela var väldigt jobbigt och jag hade svårt att bedöma om han bara ville vara sällskaplig för att han trodde att jag kände mig ensam eller om han faktiskt satt sig så nära av någon annan anledning. Hursomhelst så ville jag bara att han skulle hoppa iväg minst en meter med sig själv och sin stol.


Hoppas ni haft en trevlig ångestfri påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar